Tuesday, November 13, 2007

Progran memantapkan akademik anak di SMK Seri Balik Pulau

PAda 14 November jam 9 hingga 11 malam, ssya akan menyampaikan satu slot ceramah bertajuk memantapkan pencapaian akademik pelajar sessi 2008. Sessi ini akan dihadiri oleh pelajar tingkatan 2 hingga tingkatan 4 sekolah SMK Seri Balik Pulau. Ada dua perkara pokok yang saya akan beri penekanan. Pertama aspek motivasi diri dan kedua aspek personaliti diri. Peringkat pertama, motivasi diri akan menekankan tentang membina matlamat, pengurusan masa, pemikiran positif dan yakin diri, rajin dan usaha, sentiasa bermotivasi, bertanggungjawab dan berdisiplin serta amanah. Peringkat kedua kupasan akan dibuat untuk tajuk personaliti. membina personaliti dalam minda, melahirkan personaliti pelajar yang mantap dan angun dan memperkukuhkan personaliti agar menjadi insanyang cemerlang. Pemahaman tentang personaliti akan menggunakan beberapa teknik lukisan. Antaranya lukisan terdampar di sebuah pulau, lukisanlima unsur, lukisan rumah pokok dan orang, lukisan naik tangga dan banyak lagi.

Semoga slot ini dapat membantu pelajar menjadi insan yang lebih bersedia untuk mencapai keputusan akademik yang lebih baik pada sesi persekolahan 2008. InsyaAllah.

1 comment:

HAIRUDDIN ABDULLAH said...

Akum Dr.Alhamdulillah , banyak aktiviti Dr sekarang nampaknya yer ... Blog pun dah semakin ok , InsyaALLAH ada rezeki kita akan pergi lebih jauh lagi , step by step ..Che Din